fredag 7. oktober 2011

Gleder meg som en liten unge til i morgen, da kommer det 2 nye fisker til salvannsakvariet pluss en mykkorall og en drøss med snegler.
Disse er kjøpt av en privatperson og ikke i butikk,så håper det går bedre med disse. Har jo vært ganske uheldig i det siste med kjøp av fisk i butikk ,så nå krysser jeg fingere og tær.Hvis ikke skjønner jeg ingenting,har testet og teste og alle verdiene er fine.
Det som kommer nå er en , Mandarinfisk, en fisk jeg alltid har hatt lyst på men er vanskelig å få tak i gide eksemplarer.De er også veldig vanskelig å holde liv i da de er avhengig av levende ,små krypdyr i karet .Altså må karet være veldig godt innkjørt ,gjerne i mange år for å ha nok småkryp til de.Enn videre bør det ikke være andre fisker som konkurerer om maten.
Nå har jo dette karet gått i mange år ,men i og med at vi høytrykkspylte  de levende steinene i sommer ,så er det nok ikke så mye å hente der. Sanden ble derimot ikke gjort noe med ,så der er det nok liv i fremdeles.Ser dette hvis jeg lyser med lommelykt om natte ,da kravler de frem ;)
Men for sikkerhets skyld har jeg bestillt Copcods (levende småkryp) til å tilføre karet .Disse er de samme som finnes i et levende kar normalt og regner nok med at jeg kanskje må tilføre litt mer etterhvert.Ikke akkurat billig føde for å si det sånn.Men tror kanskje jeg kommer til å forsøke å drette disse copodsene selv og hvis jeg får det til.

Det kommer også en nydelig fisk som jeg er veldig spent på en Dottyback ,den er bare nydelig :)


Dyrene kommer med flaggruten i morgen ,håper de klarer turen og akklimatiseringen.
Sneglene spesiellt trenger lang tid ,siden de er veldig var for endring i vannverdiene.

rysser alt jeg har for at alt skal gå bra ,kribler litt i magen må jeg si ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar