fredag 29. juli 2011

C.121-egg

Så typisk ,rett før ferie og disse C-121 legger egg for første gang. Kanskje ikke helt uventet da de fikk komme over i et artskar for noen dager siden.Men siden de er sommer så tenkte jeg ikke noe særlig over dette siden jeg har lest at disse er sesong-leggere,dvs. de legger stort sett egg om høsten og vinteren.
Var ikke engang sikker på om jeg hadde fått noen hanner med heller,men det har jeg tydeligvis for eggene ser faktisk ut til å være befruktet :)
Disse eggene skal etter hva jeg har fått med meg,mugne veldig lett hvis de ikke har lav nok ph.
I dette karet ligger ph på ca 6 ,så sånn sett burde det vel gå bra. Vel,vel ,denne gangen får jeg ikke gjort noe med de , må la naturen overta denne gangen. En liten mulighet til at de skal klare seg er det jo uansett,karet er dessuten full av ferskvannstang ,så det er jo masse "knask" å finne inni denne.Får bare krysse fingrene of se hva som skjer ,litt gøy at de er i gang ihvertfall :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar