tirsdag 26. juli 2011

Flytting av corydoras

I dag har jeg holdt på med det jeg hater å gjøre ,nemlig fange corydoraser. Å se de i full panikk for å slippe unnå hoven er bare helt forferdelig.
Men siden det snart er ferie og karene ikke får de ukentlige vannbytter ,så tenkte jeg å redusere antall fisk i 222 literen. Denne er rimelig tungt belastet av coryer ,så derfor tenkte jeg å ta ut noen av de.
Valget ble C121 Burgessi ,ihvertfall 6 stk. av de ,har vel 13-14 stk. så halverte mengden .
Disse skal få gå sammen med de blå tiger-rekene ihvertfall til over ferien.
En av grunnene til at jeg vil ha de her ,er at jeg har mistet noen reker og ser at det har kommet noen planarier i dette karet.
Nå er jo dette ikke noe uvanlig i et fiskeløst kar ,men er litt usikker på om de kan skade rekene. Synes jeg har lest litt om usikkerhet om dette.
Siden det heller ikke blir så mye foring i ferien, så tror jeg at dette kan være en god løsning både for fisk og reker. Imbiller meg ihverfall det .
Så etter masse styr ,måtte til slutt ta ut røttene ,så klarte jeg til slutt å få tak i 6 stk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar