tirsdag 13. september 2011

Sa var arbeidet gjort ,nå er det til å finne huset igjen etter alt vannsøl og rot ;)

Tok også å flyttet noen Chili-rasbora som gikk i karet med Weitzmaniene over til Endlersene.Har et fødekar med eggene til Weitzmaniene flytende her i håp om at de skal klekke. Da kan de svømme ut av rillene i karet og forhåpentligvis vokse opp i foreldrekaret.Har og hatt litt mer eikekløv oppi så det blir litt skjulesteder.Så nå er jeg veldig spent på om de klarer å klekke,det var forresten bare 2 av ca. 40 egg som var ubefruktet,så det var jo kjempebra.
Tok også ut 2 voksne Venezuelanuser fra leksgruppen min når jeg først hadde tatt ut alt i karet. Disse har jeg tenkt å selge sammen med noen ungfisker siden jeg ikke har nok ungfisker til å selge som en gruppe.

Som alltid når jeg tar ut røtter i kar med maller er jeg like nærvøs for at noen skal ha gjemt seg i roten og ofte har de nok det.
I dag var intet unntak for da jeg skulle ta den største roten opp i karet igjen,hørte jeg et plask . Skvatt til og kikket opp i bøtta og ganske riktig ,en Ancitrus og en Garrafisk plasket i bunnen . Var kjapp å tømme de i karet ,så det gikk heldigvis bra selv om de hadde tilbrakt en god stund inni roten uten vann :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar